Anchor tag verhoudingen
Hoe je de anchor tag verhouding inricht?
Binnen een linkprofiel dat voor de ogen van Google geloofwaardig is zal veel variatie moeten hebben. Zo ook bij het gebruik van de woorden die vast zitten aan de links (anchors) die geplaatst zijn en/of worden. Er zijn namelijk tal van woorden, zinnen of termen te gebruiken bij het plaatsen van een link. Het is dan ook goed om te weten dat we deze anchors verdelen in 3 verschillende groepen. Namelijk de ”branded, naked en money” anchors. Om meer duidelijkheid te krijgen over wat deze anchors zijn en hoe je deze binnen een linkprofiel invult hebben we deze hieronder even beschreven.
Branded anchors
Branded anchors zijn woorden welke worden gelinkt met bedrijfsnaam gerelateerde termen. Een aantal voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld:
- SEO Outsourcing
- SEOOutsourcing
- SEO Outsourcing BV
- seo outsourcing VOF
Naked anchors
Naked anchors zijn wat algemenere anchors die de geloofwaardigheid voor Google enorm omhoog kan krijgen. Dit zijn dan ook anchors welke veelal gebruikt zouden worden door mensen die uit zichzelf naar u zouden vermelden. Een aantal voorbeelden hiervan zijn:
- www.seooutsourcing.nl
- Klik hier
- Meer informatie
- Ga naar website
Money anchors
Money anchors zijn termen die gericht zijn op het zoekwoord waarvoor de pagina binnen de website is ingericht en dus op gevonden dient te worden. Hieronder weer een aantal voorbeelden van money anchors:
- SEO
- SEO zoekmachine optimalisatie
- SEO door SEO Outsourcing
- Beter gevonden door SEO
Zoals je kunt zien zijn er dus tal van combinaties mogelijk om als anchor te gebruiken bij het plaatsen van backlinks. We raden dan ook aan zoveel mogelijk verschillende combinaties te gebruiken om zo een net, goed, krachtig, maar vooral geloofwaardig linkprofiel op te bouwen voor een website.
Maar hoeveel naked, branded of money anchors gebruik ik dan?
Om te weten te komen welke anchors er gebruikt moeten worden bij het plaatsen van links moet je eerst weten hoe de huidige situatie is van een website. We hebben dan ook als vuistregel voor de verhoudingen in anchors het volgende:
- 30% branded anchors
- 30% naked anchors
- 40% money anchors
Door gebruik te maken van Majesticseo.com kan je heel goed in beeld krijgen hoe deze verhoudingen zijn en dus ook welke anchors er gebruikt moeten worden bij nieuwe backlinks. Let er hierbij wel op dat deze verhoudingen op pagina niveau worden berekend en niet op website niveau.
Laat gerust een reactie achter wanneer je hier nog vragen over hebt of zelf andere ervaringen hebt.
Reageer ook!
Recente Berichten
Online Marketing Groningen voor succes
november 20, 2019
Aandachtspunten bij het opstellen van een online strategie
oktober 18, 2019
Wat is de reden waarom jij graag linkbuilding wilt uitbesteden?
februari 6, 2019